[column] Geblaf uit Cannes: JongeHonden en hun ‘Gap Year’

[column] Geblaf uit Cannes: JongeHonden en hun ‘Gap Year’
  • Bureaus
  • 19 jun 2025 @ 08:35
  • Link
  • Remco Steijvers
    Remco Steijvers

    creatief
    Alfred
  • Geen tag

JongeHonden is dit jaar weer in Cannes, maar doet het dit keer net even anders. Zonder passen voor het festival, maar mét een eigen huis vol inspirerende internationale gasten. En dat was fantastisch. Waarom? Oké komt ‘ie.

Om 10 uur ‘s ochtends stond de eerste gast klaar voor de aftrap. Met een glas rosé, baas. Het was Cannes jurylid Joao Camacho, ECD bij Saatch Health. Met een persoonlijk verhaal over waarom hij de gezondheidssector inging, schoten de tranen hem in de ogen. Wat volgde waren 20 honden die aan z’n lippen hingen. Als bestuur van JongeHonden keken we elkaar aan en dachten we: Ja, we hebben de juiste keuze gemaakt. De sessies zijn rauw, intiem, je maakt oogcontact en kunt oneindig vragen stellen. Iets waar talent écht wat aan heeft.

Joao werd opgevolgd door andere reclame sterren, zoals Sam Rowlands van LePub, Founder van PinkChip en twee dames van Creative Theory Agency: een diversiteitsbureau uit Amerika. Met genoeg plonsjes in het zwembad, een verfrissende rosé en een bezoek aan het Snapchat terras voor een leuke sessie was de eerste dag compleet.

Dag 2 startte binnen de festivalpoorten op uitnodiging van Reddit. Met een enkele hond die het Palais is binnen gesneakt uiteraard. Daarna was het flyer tijd, waarbij we als ware proppers, zoals je ze op Mallorca kent, de knapste koppen naar binnen hebben getrokken voor ons feest in de avond. In de middag was het tijd voor twee grote meneren. Carlos Rodriguez, de CCO van Mullenlowe Global vertelde ons wat hij had willen weten toen hij jong was en nam ons mee door zijn loopbaan van Colombiaanse overheidscampagnes tot zijn Lions inzendingen van dit jaar. ‘Zet m’n nummer maar in de groepsapp, kunnen ze me appen wanneer ze me nodig hebben’, zei hij nonchalant aan het einde van z’n talk. Pas maar op Carlos, want we gaan je stalken. 

Waar we ook voor op moeten passen is Monks. Holy shit. Toen Jouke Vuurmans ons liet zien hoe geavanceerd de AI omgeving van Monks eruitziet, viel menig mond open. Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe ons feest was? Het welbekende JongeHonden feest was zwoegen en zweten, brullen en beuken en ontzettend genieten. Onze visuele stijl die we samen met Artbox 'hebben gemaakt vlamde van het scherm af en DJ Lisa Korver heeft niks van de beachclub overgelaten.

Remco Steijvers

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken