[column] Geblaf uit Cannes: JongeHonden en hun ‘Gap Year’
![[column] Geblaf uit Cannes: JongeHonden en hun ‘Gap Year’](/bureaus/weblog/2025/06/[column]-geblaf-uit-cannes-jongehonden-en-hun-gap-year/Ontwerp-zonder-titel-(45).jpg)
- Bureaus
- 19 jun 2025 @ 08:35
- Link
-
Remco Steijvers
creatief
Alfred - Geen tag
- 19 jun 2025 @ 08:35
- Remco Steijvers
JongeHonden is dit jaar weer in Cannes, maar doet het dit keer net even anders. Zonder passen voor het festival, maar mét een eigen huis vol inspirerende internationale gasten. En dat was fantastisch. Waarom? Oké komt ‘ie.
Om 10 uur ‘s ochtends stond de eerste gast klaar voor de aftrap. Met een glas rosé, baas. Het was Cannes jurylid Joao Camacho, ECD bij Saatch Health. Met een persoonlijk verhaal over waarom hij de gezondheidssector inging, schoten de tranen hem in de ogen. Wat volgde waren 20 honden die aan z’n lippen hingen. Als bestuur van JongeHonden keken we elkaar aan en dachten we: Ja, we hebben de juiste keuze gemaakt. De sessies zijn rauw, intiem, je maakt oogcontact en kunt oneindig vragen stellen. Iets waar talent écht wat aan heeft.
Joao werd opgevolgd door andere reclame sterren, zoals Sam Rowlands van LePub, Founder van PinkChip en twee dames van Creative Theory Agency: een diversiteitsbureau uit Amerika. Met genoeg plonsjes in het zwembad, een verfrissende rosé en een bezoek aan het Snapchat terras voor een leuke sessie was de eerste dag compleet.
Dag 2 startte binnen de festivalpoorten op uitnodiging van Reddit. Met een enkele hond die het Palais is binnen gesneakt uiteraard. Daarna was het flyer tijd, waarbij we als ware proppers, zoals je ze op Mallorca kent, de knapste koppen naar binnen hebben getrokken voor ons feest in de avond. In de middag was het tijd voor twee grote meneren. Carlos Rodriguez, de CCO van Mullenlowe Global vertelde ons wat hij had willen weten toen hij jong was en nam ons mee door zijn loopbaan van Colombiaanse overheidscampagnes tot zijn Lions inzendingen van dit jaar. ‘Zet m’n nummer maar in de groepsapp, kunnen ze me appen wanneer ze me nodig hebben’, zei hij nonchalant aan het einde van z’n talk. Pas maar op Carlos, want we gaan je stalken.
Waar we ook voor op moeten passen is Monks. Holy shit. Toen Jouke Vuurmans ons liet zien hoe geavanceerd de AI omgeving van Monks eruitziet, viel menig mond open. Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe ons feest was? Het welbekende JongeHonden feest was zwoegen en zweten, brullen en beuken en ontzettend genieten. Onze visuele stijl die we samen met Artbox 'hebben gemaakt vlamde van het scherm af en DJ Lisa Korver heeft niks van de beachclub overgelaten.
-
Remco Steijvers
- Werkt bij: Alfred
- Functie: creatief
- Website:https://alfred.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Laatste Nieuws
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation